Reklamace a vrácení zboží
Reklamace
Jak na reklamaci?
Občas se i přes veškerou snahu může objevit nějaká skrytá, nebo jiná vada, která nevnikla vaší vinou. V takovém případě zboží reklamujte.
Jak dlouhá je lhůta pro reklamaci zboží?
Jako prodejce jsem zodpovědná za vady - i skryté, které se u zakoupeného produktu vyskytnou v do 24 měsíců ode dne jejího převzetí. Musí jít o vadu, kterou měl produkt už při převzetí.
V jakých situacích za vadu nepřebíráte zodpovědnost?
Za vadu nejsem zodpovědná, pokud:
- je věc prodávaná za nižší cenu pro vadu, pro niž byla nižší cena ujednána,
- se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- jde o použitou věc a vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,
- to vyplývá z povahy věci.
Na co mám právo, když u produktu odhalím vážnou vadu?
V případě vady, která vznikla podstatným porušením smlouvy, máte právo:
- požadovat odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené,
- požadovat odstranění vady opravou věci,
- požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
Na co mám právo, když má produkt pouze méně závažné vady?
Pokud vada vznikla nepodstatným porušením smlouvy, máte právo požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. I v případě odstranitelné vady máte právo požadovat dodání nové věci nebo právo odstoupit od smlouvy, a to v případě, že se vada projevuje po opravě opakovaně nebo v případě výskytu většího počtu vad.
Jak reklamaci zboží provedu?
Reklamaci vady uplatníte pomocí oznámení o reklamaci. V něm nesmí chybět vaše identifikační údaje, popis vady nebo toho, jak se projevuje, a informaci o tom, jak chcete vadu/reklamaci vyřešit. K oznámení o reklamaci připojte doklad o koupi. Reklamované zboží dobře zabalte, aby při přepravě nedošlo k jeho dalšímu poškození, a spolu s oznámením o reklamaci zašlete na adresu Školská 156, Ronov nad Doubravou, 53842.
Kolik času zabere vyřízení reklamace?
Po doručení oznámení o reklamaci vám obratem potvrdím e-mailem, že jsem reklamované zboží obdržela. Každou reklamaci vyřizuji bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní. O jejím průběhu vás budu informovat.
FORMULÁŘE: